Katski

Alla inlägg under maj 2013

Av Katski - 30 maj 2013 23:01

Idag var det torsdag och jag gick i skolan till fyra. Sämst! Och vi hade gympa, gillar inte det, fast nu har vi bara två gånger kvar. Och så hade vi musik, och vår musiklärare tvingar typ oss att sjunga en dålig sång "vi är blommor". Man bara "nä, vi är människor?"
Iaf, så hade jag ju finska sen, och vi fick veta vad vi fick i betyg (!) förra terminen fick jag C, och nu fick jag B. Jag är nöjd, eftersom jag har fått bättre betyg och B är ju det näst bästa. Förväntar mig inte precis att få ett A i nåt ämne. Och vi har fortfarande inte fått veta klasserna. Vj ska få göra det nästa vecka tydligen.
Kan typ inte fatta att det är 2 VECKOR kvar tills skolavslutningen! Och bara 7 skoldagar!! Så excited!

Jag var med Elsis efter finskan och då såg vi två småbarn som sjöng vid lekplatsen. Vi typ "skrämde" dom, skitkul! Det är vid såna stunder man kommer på hur roligt det är att sabotera för andra.

XOXO
KATSKI

Av Katski - 30 maj 2013 22:52

Nu kommer inlägget om det jag köpte på klassresan. Det var verkligen jättekul där och fanns så många fina affärer. Ska tillbaka till gbg nån gång igen, och gå lite mer på Nordstan... Sveriges största galleria.

- Linne från Zara, 129 kr
- Röd dalahäst till mors dag (199 kr)

Sen köpte jag en bild på när vi åker flume ride och en magnet när vi åker balder.

XOXO
KATSKI

Av Katski - 28 maj 2013 16:56

Mos har piano nu så jag väntar utanför. Har typ inget att göra. Mina liv på candy crush är slut och banan jag är på är omöjlig. Säger typ så om varje bana jag inte klarar, men nu är det sant.
Idag ska jag lägga upp bilder på det jag köpte i GBG. Skulle gjort det tidigare men har inte riktigt haft tid.

Sitter på skolgården och ser nåra scary småbarn som springer omkring.
Och den här veckan ska ju vi få veta vilka vi får gå i samma klass med i sjuan. Undrar vilka det blir...
Hej så länge

XOXO
Katski

Av Katski - 27 maj 2013 23:08

Igår visades sista avsnittet av how i met your mother säsong 8. Säsong 8 äger! Och i sista avsnittet fick man se mamman!! Trodde man bara skulle få se skorna och paraplyet typ, men man fick se ansiktet! Man fick inte veta nåt om henne, förutom att hon skulle till Robin och Barneys bröllop.

SPOILER ALERT!
KOMMER BILD PÅ MAMMAN

Av Katski - 26 maj 2013 23:17

I lördags red vi ut på lektionen. Jag fick Van Gogh. Hade fått Dacapo fast han red.
VG var pigg och snäll. Vi red mycket i skogen, och det fanns mycket stenar. Det var mysigt, fast jobbigt med alla flugor och mygg. Apropå det så såg jag typ en gigantisk mygga nyss.
Men, det fanns iaf inte så mycket mygg på travbanan som vi travade på. Det var väldigt dammigt, det bara yrde omkring oss. Och så red vi mer i skogen. Vi hade typ en tävling om vem som kunde stå längst tid upp i lättsits. Efter ett tag gjorde det så himla ont i benen. När vi kom till ridbanan sa Sofia att vi fick sätta oss ned. Det var fyra kvar som stog upp; jag, Elsis, Tilda och Josefine tror jag det var. Kändes skönt att sitta i sadeln igen. På ridbanan galopperade vi lite. Sen red vi en tur genom skogen hem igen. Och på slutet fick vi rida två och två. Fick rida bredvid Elsis som red Zircon, yey.
Kul att Sofia är tillbaka, hon gick ju en kurs och då hade vi Naffe istället. Men nu har vi Sofia igen :)

XOXO
Katski

Av Katski - 26 maj 2013 00:06

Är nu hemma från Göteborg, kom hem ganska sent i torsdags. Vi fick sovmorgon på fredagen till halv tio!
Klassresan var jättekul, saknar GBG. Den tredje dagen, alltså i torsdags så var vi på stan och på hard rock café och så åkte vi paddan båt. Det var kul, vi var tvugna att sätta oss på golvet när vi åkte under en bro för att den var så låg. Jag köpte en morsdag present till mamma och en chai latte till mig innan vi åkte med tåget. På tåget spelade vi lite kort med Felles stora Liseberg kortlek. Fast tåget stannade för det blev nåt fel med en vagn, vi fick typ stå och vänta i 20 minuter.
Det känns skumt att vara hemma. I förrgår var jag fortfarande i gbg...:) Kommer sakna klassen...
Lite bilder från resan
?bowling resultatet
? min frukost
? Liseberg
? dinosaurie
? pariserhjulet
? GBG taget från pariserhjulet
? GBG taget från paddan båten
?GÖTEBORG <3

Av Katski - 23 maj 2013 00:24

Idag var vi på Liseberg, det var apkul. Före så shoppade vi och jag köpte ett assnyggt linne från Zara som inte finns i Uppsala. Lägger upp bild senare.
Och så var vi lite på universeum. Det var kul. Vi red på en robothäst fast den paja typ sen. Hade velat var på universeum längre.
Sen gick vi till Liseberg! Vi var där 3, när det öppnade. Och vi åkte hem typ 10. Vi åkte jättemånga saker, det var så jävla roligt! Och så käkade vi ben & Jerry. Skriver mer sen.
Jag ska sova nu för klockan är typ samtycket och vi ska upp kvart i åtta.

XOXO
Katski

Av Katski - 22 maj 2013 07:33

Är nu i GBG med klassen på klassresa!!!
Igår så vaknade jag lite över 5 och halv sju åkte vi till Enköping. Och därifrån tog vi ett tåg till Göteborg, där vi är nu. Det tog typ 4 timmar att åka tåg. Sen käkade vi på McDonalds. Och jag drack en frapino coffee caramel från espresso house. Jättegod! Rekommenderar den.
Vi åkte buss till vandrarhemmet/ hotellet där vi bor. Och vi spelade minigolf och bowling. Och så tog vi med pizzor från Pizza Hut och åt här.

Idag ska vi först få shoppa lite på stan och käka om vi vill, vilket jag kommer göra. Sen ska vi till universeum och sen till Liseberg som öppnar 3. Kommer bli awesome!

XOXO
Katski

Presentation


Hej! Jag är Katski och jag bloggar om mitt liv, hästar och mode. Blir jätteglad för kommentarer :)

Vill du fråga mig nåt?

5 besvarade frågor

Omröstning

Hur många år är du som läser min blogg?
 7 år eller yngre
 8-10 år
 10-13 år
 13-16 år
 16-20 år
 20-30 år
 30-40 år
 40-50 år
 50 år eller äldre

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Letar du efter nåt?

Mina senaste inlägg

Mina kategorier

Arkiv

Andra Bloggar

RSS

Besöksstatistik

Översätt bloggen!


Ovido - Quiz & Flashcards