Katski

Alla inlägg under februari 2013

Av Katski - 28 februari 2013 21:07

Tänkte svara på några frågor. Fick dom från Emis blogg. Hon har en sjukt bra blogg, så kika in dit nån gång   


HAR

Har du ett förhållande?  Nepp.

Har du någonsin haft ett förhållande? Never.

Har du allt du någonsin önskat? Verkligen inte...

Har du syskon? Nej.

Har du en stor hemlighet som ingen vet om? Nej... tror inte det...

Har du en egen dator? Japp.

Har du varit på en riktig konsert? Nej.

Har du några framtidsdrömmar? Har man väl...

Har du någon fobi? Nope.

Har du körkort? Skulle jag ha det eller? 12 åring här.


VEM

Vem vill du träffa? One Direction.

Vem saknar du? Min katt, Mikko.

Vem fick du senast ett sms av? Haha, mamma.

Vem skrev du senast ett sms åt? Mamma...

Vem är din bästa vän? Elsis och Mos.

Vem skulle du ta med på bio just nu? Min mobil, haha...

Vem vill du prata med just nu? Ingen? Ska typ sova snart.

Vem bråkade du med sist? Mamma tror jag.

Vems hus var du senast i? Mitt.

Vem ringde dig senast? Mamma igen...

Vem ringde du senast? Kanske verkar skumt, men jag minns inte.


VAD

Vad åt du senast? Potatismos och korv.

Vad drack du senast? Vatten.

Vad stod det i ditt senaste mottagna sms? Det ni   

Vad heter du i mellan namn? Eva Sonja.

Vad vill du heta? Mitt namn..?

Vad ska du göra efter detta testet? Sova.

Vad hade du önskat dig om du fått tre önskningar? 1. Bli miljardär 2. Slippa finnar resten av livet 3. Att jag var smalare.

Vad gör du just nu? Skriver det här.

Vad för sorts filmer gillar du? Komedier, fantasy.

Vad har du på dig just nu? En t-shirt och jeans.

Vad ser du om du kollar åt vänster? En vägg.

Vad hade du velat göra just nu? Sova.

Vad ska du göra imorgon? Gå till skolan.


SKOLA

Vilken klass går du i? 6:an

Trivs du där? Ja typ.

Har du bytt skola någon gång? Alltid varit i samma klass.

Lämnar du alltid in skoluppgifter i tid? Kan du ge dig på.

Är du mer en MVG-elev än IG-elev? Typ mittemellan. Har varken fått F eller A än.

Kommer du bra överens med lärare? Ja, jag som alltid är så tyst...

Vilket är ditt favorit ämne? Matte eller Svenska.


KÄRLEK

Är du singel? Always been.

Vill du vara singel? Japp, mer tid för kompisar ♥

Är du romantisk? Inte vet jag.

Spelar utseendet roll? Ja, det tycker jag, men insidan räknas också.

Vad är din typ? Nån som inte försöker vara cool eller så, utan bara är sig själv.


RANDOM/ÖVRIGT

Vad är klockan just nu? 21:51.

Vad lyssnar du på just nu? "Kiss You" med One Direction.

Din Favorit artist? One Direction.

Vill du gifta dig i framtiden? Kankse det...?

Vart skulle du ha flyttat om du hade kunnat? Eh.. till ett större hus?

Är du helsvensk? Nee.

Vart hitta du den här listan? Läs min första mening, så får du veta.

Har du spotifypremium? Yes :)

Vem beundrar du? Nellie Berntsson.

Har du en blogg? Vad tror du, skulle jag skriva det här till tidningen eller?


HAR DU NÅGONSIN:

Varit kär? Eh...typ.

Förlorat någon speciell person? Jaaa...

Varit deprimerad? Inte precis, men väldigt ledsen.

Varit så trött att du somnat sittandes? Inte än.

Blivit påtagen när du försökte smita hemifrån? Nää.

Brutit ett ben? Nej, hoppas det aldrig kommer hända heller..

Gjort nåt du ångrar? Kanske vissa saker ja, men jag tror att allt som händer har en mening :)

Hoppat Bungee Jump? Näe...

Ljugit för någon du tycker om? Ja, tyvärr-.-

Ätit en hel tårta? Såklart   

Gjort bort dig offentligt? Typ...


I ÅR HAR DU:

Lärt känna en ny vän? Haha, nej inte jag inte.

Fått ditt hjärta krossat? Nej.

Hur många barn vill du ha i framtiden? Kanske två.

Har du några husdjur? Jepp!!

Vill du ändra ditt namn? Nooo..?

Vad gjorde du under din förra födelsedag? Åt tårta, öppnade presenter, installerade appar på min nya iphone :)

Vilken tid vaknade du idag? 07:15, men brukar gå upp tidigare.

Vad gjorde du i förrgår runt midnatt? Jag tror faktiskt att jag sov, för en gångs skull...

Någonting som du längtar till? One Direction butik på söndag med Mos, The Host på Bio, Catching Fire på Bio mm.

En sak du skulle vilja ändra om ditt liv? Rikare...?

Vad lyssnar du på just nu? "Rock Me" med One Direction ♥

 

XO XO

    KA TS KI





Av Katski - 28 februari 2013 20:07

Igår så red jag i träningsgruppen igen. Vi hoppade. Jag har ju bara varit på två lektioner i träningsgruppen, för jag var sjuk en gång. Och de två gångerna har vi hoppat. Jättekul!

Jag red Junioren och han var faktiskt jättebra. Lite jobbig och sur i spiltan som vanligt när man ska sadla och tränsa, men efter lektionen var han jättesnäll. Lektionen gick bra, tycker jag. Först så red vi bara runt lite och gjorde lite tempoväxlingar för att göra hästarna alerta typ. Sen hoppade vi en studs, eller trippel-studs, eller vad det nu heter. Aså med tre hinder efter varandra som hästen tar ett steg emellan i galopp. Sen hoppade vi bana. Det var tre hinder på hela banan. Två hinder stod på diagonalerna från K-M och från H-F. Tror att de var 50 cm eller nåt sånt. Och sen studsen stod på ena långsidan. Den hoppade vi två gånger i banan, en gång från ena hållet och senare rån andra. Det var jättekul och jag fick Junioren att galoppera bra. Han är typ kobent, och han brukar ibland trava med bakbenen, men som sagt, det gick fint.

               

Jag på Junioren ♥


XOXO
   KATSKI

Av Katski - 27 februari 2013 15:49

Nu så kan vi börja säga hej till våren och hejdå till vintern!
Var en riktig härlig vårkänsa i luften idag. Solsken, fåglar, snö som smälter... Snart är det mars.
Den här vintern har vart så jävla lång, längtar tills det verkligen blir vår.

Idag ska katterna få vara ute mycket och sen ska jag till stallet och rida. Nice :)

XOXO
KATSKI

Av Katski - 25 februari 2013 19:59

Den 3:dje trailern har kommit. Längtar sjukt mycket efter att få se den. Men ska inte förvänta mig för mycket, den kommer inte bli bättre än boken ändå. 32 dagar kvar...


XOXO

   Katski

Av Katski - 24 februari 2013 22:14

Idag fixade jag mina naglar. Gjorde "water marble" om ni vet vad det är? I alla fall så vart jag rätt nöjd, första gången jag testade att göra water marble.
Jag använde ett rosa, ett silvrigt och ett glittrigt rött från Depend på vänstra handen. Och på den högra använde jag ett ljusblått, ett silvrigt och ett mörkblått som glittrar. Alla från Depend. Här är resultatet:

Av Katski - 23 februari 2013 15:47

Idag red jag Hubbe. Han var duktig, men lite seg i början. Som vanligt alltså. Han var rätt jobbig att tränsa, han hade nyss fått hö och ville inte alls ut. Han bara tog upp huvudet hela tiden, jobbigt när man inte når. Men annars var han väldigt duktig. Galoppen gick bra. Fast när vi skulle göra förvänd galopp lyckades jag bara några gånger. Förvänd galopp är när man har fel galopp med flit. Om man rider i höger varv ska man ju ha höger galopp, men om man rider i förvänd galopp så har man vänster galopp då med flit.

 

Bilden är  på Hubbe, inte jättebra jag vet...


Ska nog fixa om mina naglar idag. Mycket av nagellacket som inte redan var borta försvann när jag red. Så nu har jag skitfula naglar.

Och så ska jag sköta katternas päls extra mycket idag. De behöver det. De har börjat fälla päls och det hamnar ju i hela huset.


XOXO

   KATSKI

Av Katski - 21 februari 2013 23:38

Idag har det vart som en "träningsdag" för mig. Jag har använt MiniCircle och spelat Just Dance på Wii. Spelade i typ 3 timmar.
Annars har dagen inte precis vart så händelserik. Imorn ska jag städa mitt rum och sätta upp resten av mina affischer. Måste verkligen få det gjort. Och på två kartonger som står på golvet har det börjat bildas en klädhög, inte bra...

Längtar till den 2 mars när BD part 2 kommer ut på DVD, såg den aldrig på bio (15-årsgräns) och så kommer det ju en längre version av BD part 1. Har hört att den är typ 20 minuter längre eller nåt sånt. 9 dagar kvar. Keep waiting.

XOXO
KATSKI

Av Katski - 20 februari 2013 20:10

Idag har jag vart i Stockholm hela dan. Var på Gallerian och köpte lite kläder från Hollister. Det vart lite dyrt, men jag är nöjd med det jag köpte :)

 

Tröja (spets på baksidan) - Hollister - 410 kr

 

Hoodie - Hollister - 590 kr

 

Jeansjacka - Hollister - 628 kr

Presentation


Hej! Jag är Katski och jag bloggar om mitt liv, hästar och mode. Blir jätteglad för kommentarer :)

Vill du fråga mig nåt?

5 besvarade frågor

Omröstning

Hur många år är du som läser min blogg?
 7 år eller yngre
 8-10 år
 10-13 år
 13-16 år
 16-20 år
 20-30 år
 30-40 år
 40-50 år
 50 år eller äldre

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Letar du efter nåt?

Mina senaste inlägg

Mina kategorier

Arkiv

Andra Bloggar

RSS

Besöksstatistik

Översätt bloggen!


Ovido - Quiz & Flashcards