Katski

Direktlänk till inlägg 14 september 2013

Hungergames 30 day challenge

Av Katski - 14 september 2013 09:53

Jag ska göra en HG 30 day challenge, men jag orkar inte lägga upp nåt varje day så jag gör allt på en gång. 

1. Favoritkaraktär: Peeta Mellark


2. Den karaktär du gillar minst: President Coriolanus Snow

   

3. En karaktär som du hatar men alla älskar: Gale Hawthorne (hatar honom inte men gillar honom inte heller)

 

4. En karaktär du älskar men alla hatar: Clove? Vet inte om folk hatar henne men...

     

5. Din favorit fight scen: Slutstriden i Hungerspelen tror jag, med Katniss, Peeta, och Cato, och muttarna.

 

6. En scen som fick dig att skratta: Allting med Finnick som flirtar ;)

 

 


7. En scen som fick dig att gråta: När Rue och Prim dog, och närKatniss säger det till Buttercup

   

8. En karaktär som du liknar mest: Foxface kanske

    

9. Ditt favoritcitat: Har så många, så jag kunde inte bara välja ett. Här är mina topp tre citat

          

10. Peeta eller Gale: PEETA all the way ♥

 

 

11. Någonting du hatar med böckerna: Finns nog inget jag hatar, men saker jag stör mig på:

1. Vill veta namnen på alla spelarna i de 74:e och 75:e Hungerspelen. Kan väl inte ha vart så svårt att bara skriva lite namn?

2. Vad heter Peetas bröder?

3. Och så tyckte jag det var rätt fort på slutet med Peeta och Katniss. Kunde väl gjort boken längre?

4. Vad heter Peetas och Katniss barn??


12. En karaktär du önskar inte hade dött: Finnick!? Fast Prim borde inte heller dött...

 


13. En karaktär du önskar hade dött: Gale istället för Finnick (han var bara jobbig i slutet av Mockingjay, och det skulle blivit ganska epic)

   


14. Den värsta döden: Prims. Så hemskt. Men om man ska välja värsta döden att gå igenom skulle jag nog säga Cato

     


15. Din favoritspelare (förutom Peeta och Katniss): Finnick Odair, Rue och Johanna Mason

 

     

16. Den spelare du gillar minst: Kanske Marvel eller Enobaria

   


17. Clato eller Glato: CLATO! Glato existerar INTE!

 


18. En sång som påminner dig om Hungerspelen: The right one - Sunrise Avenue


19. En fråga du önskar man hade fått svar på i böckerna: Lite mer om hur Katniss och Peeta växte ihop igen.

 


20. Ditt favorit "par": Katniss/Peeta och Finnick/Annie

   


21. Det "par" du gillar minst: Gale/Katniss


22. Favoritskådespelare i filmerna: Josh Hutcherson, Jennifer Lawrence, Liam Hemsworth, Sam Claflin, Alexander Ludwig

         


23. Ditt favorit distrikt: Kanske Distrikt 4. Det verkar fint där. Men jag skulle inte vilja äta fisk varje dag.


24. Din favorit av de tre böckerna: Älskar alla, men måste nog säga Mockingjay.

 


25. En mindre betydlig karaktär som du gillar mest: Rue 

 

26. En karaktär du skulle vilja ha som din vän: Rue

 


27. En mindre betydlig karaktär som du gillar minst: Alma Coin

 


28. Din favoritscen i Hungerspelen: Finns såå många, men gillar hela tiden de är i grottan, och the rooftop, tricket med bären, och tågresan hem.

       


29. Din favoritscen i Catching Fire: Finns jättemånga här också. Men mina favoriter är kanske när Katniss och Peeta ser Haymitchs Hungerspel, när de är på stranden och när Katniss får pärlan, och när Katniss spränger upp arenan.


30. Din favoritscen i Mockingjay: Kan inte bestämma en här heller. Men gillar när Finnick och Annie återförenas, Katniss och Peeta när de "växer ihop igen", "Real or not real", när Katniss skjuter Coin och Snow dör av typ skratt, och epilogen.


Det var allt :) Jag ska nog göra en om Twilight också

Xoxo, Katski









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katski - 24 september 2013 21:16


Jag har nu officiellt bytt hemsida, och för att läsa min blogg får ni gå till katski.seJag kommer fortsätta blogga om mitt liv, och mycket annat - speciellt Hungerspelen - och jag hoppas ni fortsätter läsa :)Xoxo, Katski ...

Av Katski - 22 september 2013 00:44

Jag har ritat några fler och jag tänkte lägga upp dem nu. Min plan är att göra alla i de 74:e Hungerspelen till att börja med. District 7 tribute girl District 9 tribute girl District 1: Marvel District 10 tribute girl De jag har kvar att göra ...

Av Katski - 18 september 2013 18:29

   Ett dånande skalv skenade genom jorden jag stod på. De varelser som kallades människor hade gått omkring lugnt och sansat, men fick nu panik. Men inte jag. Själv stod jag still och var oförmögen att röra mig.     Marken skälvde till ytterligare ...

Av Katski - 16 september 2013 00:38

Idag har jag ritat några i Hungerspelen. Har tänkt göra flera senare. Jag är inte precis bäst på att rita så vissa är inte så lika. Så originalbilden är såklart mycket bättre. Men övning ger färdighet! Just nu håller jag på med Marvel. De andra är in...

Av Katski - 13 september 2013 00:01

Den här veckan har jag och Elsis twiweek! Då ska man (vi) se alla filmer och ha på oss twilightiga saker. Fast jag blev tyvärr sjuk i tisdags, inte kul. Men jag fortsätter här ensam ändå. Jag tittar på filmerna och imorgon ska jag sa Breaking Dawn pa...

Presentation


Hej! Jag är Katski och jag bloggar om mitt liv, hästar och mode. Blir jätteglad för kommentarer :)

Vill du fråga mig nåt?

5 besvarade frågor

Omröstning

Hur många år är du som läser min blogg?
 7 år eller yngre
 8-10 år
 10-13 år
 13-16 år
 16-20 år
 20-30 år
 30-40 år
 40-50 år
 50 år eller äldre

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013
>>>

Tidigare år

Letar du efter nåt?

Mina senaste inlägg

Mina kategorier

Arkiv

Andra Bloggar

RSS

Besöksstatistik

Översätt bloggen!


Ovido - Quiz & Flashcards