Katski

Alla inlägg under augusti 2013

Av Katski - 26 augusti 2013 00:02

Nu är första skolveckan avklarad, gick väl bra. Vi har två långa dagar som är till ca 4 (tisdag och onsdag) och de andra slutar kvart över två. Fast jag kommer ha finska någon dag sen också så få får jag antagligen tre långa dagar.
Vi fick läxor redan första veckan och det är dåligt. Har franska glosor till fredag (har franska två gånger i veckan) och svenska till onsdag. Vi skulle intervjua någon i klassen och läxan är att skriva en text om personen och sen redovisa det på onsdag med stödord. Och den ska vara ca 2 minuter lång. Har inte ens börjat än, så jag måste göra den imorgon. Och en bra sak är att vi inte behöver ha med kläder till gympan imorgon, för vi ska ha någon genomgång igen. Och på torsdag har vi fotografering på morgonen, tror jag.
Ledsen att jag har haft dålig update senaste tiden, ska försöka bättra mig ;)
Xoxo, Katski

Av Katski - 19 augusti 2013 23:27

Så idag började skolan igen... Jag började i 7D, nu när vår gamla klass splittrats.
Idag gjorde vi inte så mycket, men hade lektion till lite över två. Vi fick göra "namnleken" så vi skulle lära oss alla namn. Och så fick vi toanyckel och skåp. Så hade vi tipsrunda om skolan också. Vi fick se vårt schema och sånt också. Det var ju iaf kul att träffa nya kompisar. Imorn och på onsdag så har vi skola till typ 4! Jobbigt. Och så kommer jag ha finska någon annan dag också. Vilket blir tre dagar i veckan som jag hår till fyra. Och vi fick välja vilken slöjd vi ska ha, jag valde syslöjd. Såklart. Och så fick vi välja ämne till Elevens val. Man kunde välja: Träslöjd, syslöjd, bild, idrott, mattekluringar och lusläsning. Jag valde bild!
Nu ska jag ta och lägga mig, för det är sent, och jag ska upp tidigt så...
Xoxo, Katski

Av Katski - 13 augusti 2013 13:30

Jag var ju i Finland också, kom tillbaka för någon dag sen. Det här köpte jag i Finland:

Shorts från Seppälä, som inte finns i Sverige. De kostade 12? på rean, före kostade de 20? tror jag.

Asgrym väska från Sepppälä, den kostade också 12? på rean.

Den här är också från Seppälä och kostade 15,95?

26,95? från Seppälä, jättefin tycker jag

Och en till väska, som jag köpte på båten. Den kostade 43,95?

Xoxo, Katski

Av Katski - 11 augusti 2013 19:32

Jag kom egentligen tillbaka från Kefalonia 3 augusti, men har inte hunnit blogga. För 5 augusti åkte vi till Finland. Sp 4 augusti var mest packa upp, och packa ner. Men nu kommer ett inlägg i alla fall. Inte så många bilder, jag tog mest med kameran.

Vi flög dit på eftermiddagen, resan tog lite över tre timmar. Inte så långt alltså. Flygplatsen var jätteliten. Bara tre gater. Vi åkte buss till hotellet White Rocks, en resa som bara tog 10 minuter. Vi kom ändå dit ganska sent, vid halv nio tiden. När vi fixat väskorna och så åt vi middag. Sen la vi oss. Vår bungalow var jättefin. Fast det är typ mode att ha fönster mellan badrummet och sovrummet... Lite konstigt. Och det fanns i inga lås till toan heller. Men utsikten på balkongen var jättefin. Och de följande dagarna badade vi på olika stränder. Det fanns en sandstrand ganska nära, och en stenstranden ännu närmare. Vid sandstranden fanns det en pytte strand och en pytte pytte strand som man kunde simma till. Och så åt vi mat på hotellet. Det fanns jättegoda saker. Och en dag åkte vi till Myrthos Beach. En sv världens vackraste stränder. Och det var den. Vi var nästan de enda där i början. Vattnet överallt var jätteklart. Lite skillnad mot särsta badet... Och varmare var det också. Men ja... Vi shoppade på stan en dag också. Och besökte en underjordisk sjö. Hade jättekul där! Här är det jag köpte.

En liten plånbok som kostade 7 euro eller nåt sånt

Fotsmycke som kostade 4 euro

Armband som kostade bara 2 euro

Spelkort med kattungar. Minns inte vad de kostade

Byxdress kostade kanske 15 euro? minns inte riktigt

Klänningen kostade 25-30 euro

Och ett skal! Det kostade bara 5 euro

Det var det jag köpte.

Myrthos Beach

En jättesöt katt som blev vår kompis. Den hoppade upp i mammas knä!

Xoxo, Katski

Presentation


Hej! Jag är Katski och jag bloggar om mitt liv, hästar och mode. Blir jätteglad för kommentarer :)

Vill du fråga mig nåt?

5 besvarade frågor

Omröstning

Hur många år är du som läser min blogg?
 7 år eller yngre
 8-10 år
 10-13 år
 13-16 år
 16-20 år
 20-30 år
 30-40 år
 40-50 år
 50 år eller äldre

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Letar du efter nåt?

Mina senaste inlägg

Mina kategorier

Arkiv

Andra Bloggar

RSS

Besöksstatistik

Översätt bloggen!


Ovido - Quiz & Flashcards