Katski

Alla inlägg under juni 2013

Av Katski - 30 juni 2013 22:39

Igår hade mina föräldrar fest för de fyllde år (tidigare i månaden). Så jag hjälpte till med lite saker. Och i fredags så lagade mamma och Aija och jag mat och fixade efterrätter och så. Det var kul igår. Fast jag blev väldigt trött, vaknade ändå hyfsat tidigt och lade mig kanske två. Pappas bror sov över i våran bäddsoffa. Som mamma och pappa försöker sätta ihop nu (mamma failade).
Vi badade bastu igår också och spelade lite pingis. Vi har ett "hus" som man kan typ boka och det kostar ingenting för oss. Vi har fortfarande lite läsk och så över, men det gör inte för mig...

Xoxo, Katski

Av Katski - 27 juni 2013 21:56

Det var ett tag sen jag skrev, men har inte direkt haft nåt att skriva om.

Iaf, så ska jag byta blogg snart, till katski.se

Jag håller fortfarande på med den, ska fixa headern och sånt.  Så jag bloggar ju fortfarande på den här ett tag till. Skriver såklart när den är färdig och när jag byter till den istället.


Xoxo, Katski

Av Katski - 23 juni 2013 20:12

Lite bilder från midsommar som min mamma har tagit :)

Xoxo
Katski

Av Katski - 22 juni 2013 23:41

Igår var det ju midsommar, vi var på kvarngården som vi oftast är. Träffade Mos, Elsis, Inès och Julia där. Vi hade en liten picknick där också :)
Klänningen jag hade är från Mexico, skorna köpte jag ju förut på Din Sko, och kransen gjorde mamma. Kanske inte så bra bild men man ser klänningen. Kanske kommer bättre sen.

Xoxo
Katski

Av Katski - 22 juni 2013 01:07

I onsdags var jag och Mos på stan och shoppade. Har inte hunnit läggs upp bilder men kommer nu. Och jag shoppade även tidigare, inte så mycket då, men det kommer också. Btw, det är skiiitmycket reor, det brukar det ju va den här tiden. Då får man passa på.
Först kommer det jag köpte med mamma tidigare.

Butik: New Yorker
Pris: 199 kr

Tyckte denna var jättefin, särskilt med det på axlarna. Min kompis Julia har en sån fast vit och den är också snygg.

Butik: New Yorker
Pris: 99 kr

Inte jättebra bild, men det är som en tube top med volang. Jag tyckte den var snygg och den passade väldigt bra.

Butik: Lindex
Pris: 99 kr/st

Behövde verkligen en bandeau top/bh och hittade de här på Lindex.

Och det jag köpte med Mos:

Butik: Glitter
Pris: 99 kr

Hade typ "spanat in" detta skal jättelänge, och jag behövde ett till skal. De finns i färgerna svart, vit, mintgrön och typ ljusorange.

Butik: H&M
Pris: 69 kr

Såg det på H&M och tyckte det var skitsnyggt. Med nitar och så. Köpte den med mitt presentkort på 250 kr

Butik: H&M
Pris: 29 kr

Det är såna prydnader som man stoppar in i hålet där hörlurarna ska sitta. De var billiga och snygga, så.. Köpte den med mitt presentkort på 250 kr

Butik: Ur & Penn
Pris: 20 kr

Det var rea på Ur & Penn, nästan alla smycken kostade 20 kr! Det är typ ingenting ju! Så jag köpte det här awesome armbandet.

Butik: H&M
Pris: 75 kr

Den här väskan var på rea och skitsnygg. Jag hade sett den i Göteborg på H&M, men då var den ju dyrare. Bra att jag köpte den nu och inte då. Köpte den med mitt presentkort på 250 kr

Butik: Bik Bok
Pris: 99 kr

Den här New York City tröjan med nitar var sjukt snygg och passade bra. Och dyr var den ju inte heller.

Butik: Lindex
Pris: 149 kr

Ett snyggt linne "Metal Power". Köpte det för mitt presentkort på 150 kr.

Butik: New Yorker
Pris: 49 kr

Ett skitbilligt linne som är snyggt, kan det bli bättre?

Butik: The Body Shop
Pris: 115 kr

Min gamla shower hel var helt slut, så då var den här perfekt. Stor (750 ml) min förra var bara 60 ml, och doftar underbart, och räcker länge. Och den var på rea!

Så det var det som jag köpte. Är väldigt nöjd, nu har jag äntligen lite bättre grejer.

Av Katski - 18 juni 2013 00:49

Jag har vart sjuk och då har jag hunnit rita väldigt mycket top Model. Här är några som jag ritat.
Modellerna är (uppifrån):
Lexy, Talita, Christy, Hayden, Nyela, Jenny, Lexy, Sandy, Nadja, Hayden, Janet, Fergie, Hayden.

Av Katski - 16 juni 2013 00:44

Nu kommer äntligen inlägget om skolavslutningen som var i torsdags. Först: hur jag såg ut...

Klänningen:
Från: Vero Moda
Pris: 399 kr
Jag bara älskar den här klänningen. Köpte den för ett tag sen i maj, till en fest. Visste att jag skulle ha den på skolavslutningen direkt. Den fanns i vitt också, men svart passade bättre på mig :)

Skor:
Från: DinSko
Pris: 399 kr
Älskar dessa också. De har en klack på ca 10 cm tror jag och de är lite jobbiga att gå i en längre tid, men som man säger: vill man var fin, får man lida pin. Men de passar sjukt bra till klänningen :)

Smink:
Primers: Till ansiktet en från ProActiv, och en lidprimer till ögonlocken från Smashbox.
Foundation: Fit me foundation från Maybelline. Jag tycker den är väldigt bra. Har nummer 115.
Bronzer: En fin från Dior.
Mascara: The Rocket volum' express waterproof från Maybelline. Skitbra, thumbs up!
Ögonskugga: Två stycken från samma palett från IsaDora i färgerna typ gråglittrig och smutsrosa som ser väldigt fina ut tillsammans.
Ögonbryn: En penna från Laura Key, brun.
Rouge: En rödrosa som inte är så stark. Kompakt puder. Från Mac.
Läppglans: Juicy Tubes från Lancôme. Ljust och glittrigt och smakar gott :)

Naglar:
Svarta tånaglar målade med ett nagellack från O.P.I
Vita fingernaglar målade med ett nagellack från O.P.I


Ja, och vad hände på skolavslutningen då?
Jo, först sjöng nästan hela mellanstadiet "Nu grönskar det" och den otroligt dåliga "Vi är blommor". Och stegen upp till scenen... Var livrädd att mina klackar skulle fastna i hålen. I alla fall sjöng vi det, sedan sjöng Hannes och Olle en låt, "Cover Girl" och de var jättebra. Efter att mellanstadiet hade gjort sitt var det högstadiets tur. De sjöng lite ditten och datten. Och så höll rektorn tal såklart. Sen gick vi till klassrummet och fikade. Sen fick vi våra betyg och ett USB minne med bilder genom åren på Thunman som Heléne har tagit. De var roliga att titta på. I betygen fick jag 4 A, 2 B, 2 C, 3 D och 1 E. Gissa vad jag fick E i...? Gympa såklart.
Jag kommer verkligen att sakna vår klass. Särskilt de som slutar på skolan helt. Och vissa saknar jag ju inte lika mycket... Men de flesta kommer jag sakna. Tur att man har allas nummer man fick på klassresan... Goda minnen :)

XOXO
Katski

Av Katski - 15 juni 2013 00:17

I onsdags var det avslutning för alla träningsgrupper på ridskolan. Det började 4. Alla grupper skulle komma på egna kadrilj program som vi sedan skulle rida. I min grupp var det jag, Elsis, Amanda och Emma. Vi kom på ett ganska invecklat dressyrprogram och vi fick bara en halvtimme på oss att träna utan hästar. Sen skulle vi rida. Fast vi red sist så vi hade lite mer tid. Jag red Criztall, Elsis Musse, Amanda Cross och Emma Mary Poppins. Jag red bredvid Amanda och efter Elsis. När vi red gick det väldigt bra, bättre än vi hade förväntat oss. Mia tyckte vi var jättebra :)
Medan de andra red gjorde vi teori frågor. Vet inte hur det gick på dom.

Imorgon kommer inlägget om skolavslutningen.

XOXO
Katski

Presentation


Hej! Jag är Katski och jag bloggar om mitt liv, hästar och mode. Blir jätteglad för kommentarer :)

Vill du fråga mig nåt?

5 besvarade frågor

Omröstning

Hur många år är du som läser min blogg?
 7 år eller yngre
 8-10 år
 10-13 år
 13-16 år
 16-20 år
 20-30 år
 30-40 år
 40-50 år
 50 år eller äldre

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Letar du efter nåt?

Mina senaste inlägg

Mina kategorier

Arkiv

Andra Bloggar

RSS

Besöksstatistik

Översätt bloggen!


Ovido - Quiz & Flashcards