Katski

Alla inlägg under september 2012

Av Katski - 29 september 2012 09:38

Nu har vi vaknat. Igår så kollade vi på British Invasion (antm) och Sophie vann. Fast det visste jag redan. För jag hade kollat upp det på nätet...hehe.
Och innan mitt förra inlägg så hade jag och Elsis vart och hämtat mina grejer hos mig. Och vid nåt hus prasslade det och tickade om en bomb. Då sprang vi. Fast sen märkte vi att prasslet kom från våra kassar.
Iaf efter British Invasion så tittade vi på Dear John. Den var fett bra, men den var sorglig. Om ni inte redan har sett den, så gör det! Och då käkade vi chips och drack cola oxå.
Idag ska vi till stallet. Olivia ska följa med. Fast jag och Elsis ska inte rida för det är familjedag.
Hejdå!!

Av Katski - 28 september 2012 20:37

Hellu!
Idag så ska jag sova över hos Elsis. Det ska bli kul.
På skolan idag var det fett kul. Vi hade liksom inga "vanliga" lektioner typ. Vi fixade affischer och biljetter till en teater som vi ska göra. Vi har redan gjort den för typ 3 år sen men nu ska vi göra den igen fast mycket bättre såklart! Den heter: Serverat ers majestät och den äger. Iaf så höll vi på med det tills lunchen som var klockan 11. Och då lekte jag och Elsis ninjor. Vi gick längs väggarna och kastade sudd på folk!! Jag kastade ett sudd mot Heléne och Sussie som stod och pratade men den kom emellan dom. Den träffade nästan Helénes huvud!! Och så petade jag på henne och sa att det inte var jag. Hihi. Iaf så hade jag och Elsis ett sudd var och när vi var på väg till matsalen så kastade Elsis sitt sudd mot Mos, men hon missade. Och då kastade jag mitt mot Mos, men jag råkade träffa Maddes ben istället!
Och på bilden så ritade vi. Jag gjorde färdigt en sak. Vi hade som uppgift att rita ett bok eller filmomslag och jag ritade ett bokomslag. Den heter Boken. Bra namn för en bok va?
Kanske bloggar mer sen, nu ska jag och Elsis se på British Invasion final som vi spelat in.
SEE U!!

Av Katski - 23 september 2012 00:22

Igår så var jag ju på Uppsala Fashion Weekendbmed Mos och Elsis och efter det så sovde Elsis över hos mig och vi käkade Monster Munch (som är chips från Frankrike) och tittade på Hungerspelen. Idag så vaknade vi och körde My horse and me på Wii som är skitkul. Jag är professional där. Iaf så åkte vi till stallet efter. Jag åkte lite senare.
Jag red Lilla My. Det gick bra. Vi galopperade ganska mycket. Vi skrittade och sen skulle vi galoppera och typ sakta av galoppen och öka galoppen. Och efter ett tag så fick vi lägga upp stigbyglarna framför sadeln och galoppera utan stigbyglar. Det är mycket skönare då. Iaf på vissa hästar. Och på Lilla My är det skönt för hon är inte så skumpig. Och dessutom hittade jag mitt spö som jag hade tappat bort på stallet!
Okej, sen så mockade jag, Elsis och Wendy i stallen. Olivia ville typ göra nåt annat. Iaf så gjorde vi Zircons box jättefin. Vi la allt Höör i en hög och tog bort allt skit såklart och så jämnade vi ut spånet så att det skulle finnas överallt. Sen gick vi till det andra stallet och mockade. Vi gjorde Hubbes spilta fin och så fixade vi dom andra spiltorna. Och på andra delen av det stora stallet står Mary Poppins som är Wendys sköthäst så vi fixade extra fint hos henne också. Fast det var lite jobbigare eftersom att hon stod där. Både Zircon och Hubbe var ute och red. Och vi fixade ju extra fint hos just dom för att dom är våra sköthästar. Elsis har Hubbe och jag har Zircon.
Efter det så sörjde jag och Elsis Zircons och Hubbes martingal (en sak man har när man hoppar) och Wendy sörjde Mary Poppins sadel. Och sen sörjde vi våra skor som vart fett snygga då. Och precis innan vi åkte (typ kvart över 5) så gav jag Zircon två godisar. Jag gav Lilla My två efter att jag ridit.
Men nu måste jag sova så BYE!

Av Katski - 22 september 2012 20:00

Hej!
Igår så var jag, Elsis och Mos på Uppsala Fashion Weekend! Det var jättekul! Den började på torsdagen och höll på till lördagen.
Vi slutade skolan kl 2 i fredags och då gick vi direkt till cafeterian och köpte mackor. Elsis cyklade hem och hämtade typ sitt tågkort och pengar, medans jag och Mos gick till hennes pappas jobb och lämnade våra salamikorvprover där (ja, vi säljer salamikorvprover) och så åt vi upp våran mellis. Och sen fick vi hålla i Elsis macka och ge den till henne sen så att hon kunde äta den på tåget. Iaf så gick jag och Mos till tågstationen och väntade där på Elsis. Hon kom typ 4 minuter innan tåget skulle komma. Sen så åkte vi till Uppsala och så gick vi direkt till Sankt Per Gallerian för där skulle modevisningen vara. Och den började klockan 3. Vi ställde oss på en bra plats vid röda mattan (catwalken) och väntade på att det skulle börja. Vi fick stå längst fram. Det var bra. Iaf så var modevisningen fett grym! Det var typ kläder från Vila, Dressman och JaneMars (stavning), smycken från Glitter, skor från Vagabond, smink från Lush och väskorna minns jag inte. Det var en modell som var jättelång. Hon var snygg och hon gick bra. Och en modell var jättekort. Verkligen jättekort. Och sen var det andra tjejmodeller. En såg hela tiden glad ut, en kollade in i kameran och en såg lömsk ut. Haha! Och sen var det två killmodeller (som visade upp kläderna från Dressman) och en var snygg. Den andra gick fett konstigt. Han typ svängde med armarna mycket och gungade lite som en pingvin! Men aa det var kul och sen så shoppade vi. Jag köpte en "tank top" aså en tröja utan ärmar eller nåt och magnetic nails från IsaDora. En grön. Och tank topen är blå och vit randig. Elsis köpte två likadana fast orange och vit randig och en röd ch vit randig. Mos köpte en lila och vit randig. Vi ska ha på oss dom på måndag. Tank topen kostade bara 15 kr! Den fanns på New Yorker. Och nagellacket köpte jag på Kicks.

Det var nog allt, HEJDÅÅ!!!!!!

Av Katski - 20 september 2012 22:39

Hejj!
Sry för att jag inte har bloggat på nåra dar, men jag har inte gjort så mycket inressant. I tisdags åkte jag till stallet och var mest med Zircon som jag är skötare på nu. Eller stallkompis brukar man säga på mitt stall. Förra året hade jag Lilla My och då var vi 3 skötare, men nu är jag ensam på Zircon, det är bra. Han är världens bästa häst!!
Iaf så har jag målat naglarna nu. Jag satte på "nagelsmycken" eller vad man nu ska säga.
I morgon så ska det bli jättekul! För jag, Elsis och Mos ska åka in till Uppsala till Uppsala Fashion Weekend!!! Vi ska åka dit efter skolan som slutar 2. Och först äter vi mellis i cafeterian och sen så går vi till tågatationen. Vi ska åka med 14.35 tåget tror jag det var. Jag typ kan inga tågtider alls, men Mos kan alla från Knivsta till Uppsala och tvärtom. Iaf så ska vi börja med att se en modevisning som börjar kl 3. Så vi borde hinna. Längtar...

Av Katski - 17 september 2012 15:20

Nu e jag med Mos hemma hos henne. Hon kommer kolla min blogg på sin laptop snart.
Iaf så har vi haft hemkunskap idag sista lektionen. Jag va med Alfred och vi gjorde världens godaste kyckling och nudelsoppa!! Och så rostade vi bröd i ugn!!

Hajjrå ses sen!!

Av Katski - 16 september 2012 08:14

Nu e jag på båten och jag har just vaknat. Jag sov på en sån här uppe säng. Iaf så har det vart ganska kul. Vi har shoppat och så. Bilderna från mitt förra inlägg kom inte upp tror jag, så jag lägger upp bilder på allt nu.
Väskan ska jag ha som mitt nya etui där jag har mina diabetes saker. Och en ny foundation som heter Fit me från Maybelline New York. Den är jättebra. Och sen ett kit med fem olika borstar. En ögonfransborste, en för ögonskuggor, en för rouge och aså jag vet inte riktigt. Sen ett top model block. Det är Design studio och modellen är Talita. Sen ett litet kit med 3 mascaror från Maybelline New York. Den heter The Colossal Volum' Express Mascara. Den ger långa och tjocka ögonfransar och den är enkel att tvätta bort. Och läppglanset från Clarins fick jag gratis när jag köpte annat smink på båten. Sen en rouge från Maybelline New York som heter Dream Touch Blush. Och en kofta eller vad man ska säga som e fett nice. Den kostade typ 550 eller nåt tror jag. Men det var inte jag som betalade så...

SEE U!

Av Katski - 13 september 2012 21:51

Hellu!
Nu e jag på båten. Idag har vi shoppat här, det var kul. Och jag var inte i skolan idag för typ halv tio så skulle jag till diabetesläkaren. Jag går typ dit en gång per årstid. Eller en gång per termin. Aja, iaf så var det hemskt för dom tog blodprov på mig för att testa om jag hade någon annan slags sjukdom. Man tar typ det vart 2:ande år.
Men här på båten var jag käkat på en restaurang och det var fett gott och så har vi shoppat. Jag köpte ett top model block också. Design studio. Och lite saker till Inès. Men det lägger jag inte upp ifall hon skulle läsa det här inlägget.
Och jag kommer inte kunna blogga förrän på söndag så håll ut ett tag.
Läppglanset fick jag gratis och så köpte jag två mascaror och fick en gratis, en rouge och en kofta. Om bilderna inte lyckas laddas upp så lägger jag upp de senare.

Presentation


Hej! Jag är Katski och jag bloggar om mitt liv, hästar och mode. Blir jätteglad för kommentarer :)

Vill du fråga mig nåt?

5 besvarade frågor

Omröstning

Hur många år är du som läser min blogg?
 7 år eller yngre
 8-10 år
 10-13 år
 13-16 år
 16-20 år
 20-30 år
 30-40 år
 40-50 år
 50 år eller äldre

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Letar du efter nåt?

Mina senaste inlägg

Mina kategorier

Arkiv

Andra Bloggar

RSS

Besöksstatistik

Översätt bloggen!


Ovido - Quiz & Flashcards