Katski

Alla inlägg under augusti 2012

Av Katski - 31 augusti 2012 15:47

Äntligen fredag!!!
Idag så bytte vi platser i skolan :(
Det var inte kul för förut satt jag i världens bästa grupp och nu sitter jag i en muppig grupp! Jag sitter bredvid Hannes och Linus Lind (nooo) och mittemot mej sitter Madde som e typ den enda bra i min grupp. Alla andra e killar så.... Eller dom kan ju va typ schyssta men oftast e dom bara irriterande. Aa så sitter Albin och Martin snett mot mej lixom.
Nu så bloggar jag iaf från mobilen medans Elsis bloggar på datan. Hon har en photobomb idag!! Gå in på hennes blogg: fierceandbeauty.bloggplatsen.se

Av Katski - 30 augusti 2012 20:56

Idag fick jag ett halsband. Mamma hade typ beställt det.

Av Katski - 30 augusti 2012 20:40

Hej!!
Idag va jag på stallet med Elsis! Först så ryktade vi Hippi lite och fixade hennes man. Fast det gjorde vi inte så länge. Sen så mockade och sopade vi i det största stallet. Det finns ju tre stycken typ. Eller fyra. För det e lixom två stall i en byggnad. Men iaf. Och sen gick Elsis på toa. Och medans hon gjorde det satte jag mig i soffan och kollade på när hennes lillebrorsa red. Och typ en liten kille stirrade på mig och sen lipade han!! Jag lipade tillbaks. Hehe... Aja, sen så typ bara hängde vi på stallet typ. Och förresten så glömde jag att först så hjälpte vi nån kille att tränsa Musse.
Och sen så släppte vi ut nåra hästar till hagen. Och sen ledde vi ut nåra hästar till hagen. Här e lite bilder som jag tog:

Talin

Hippi

Jojo

Mary Poppins

Tinco

Van Gogh

Albin

Acke

Tara

DC

Rowena

Disco

Zircon ♥

Hubbe

Lilla My

Christall

Av Katski - 26 augusti 2012 23:23

Idag va jag på grönan med bästa vännerna Elsis och Inés! Vi betalade med våra pantpengar som vi har sparat ihop sen nån gång i vintras. Vi fick 945 kr så vi kunde gå till Gröna Lund med nån rabatt som gäller idag. Och med dom pengarna fick vi åkband såklart. Vi hade askul!! Först åkte vi Lyktan för den va ju liksom typ när man kom in. Och det regnade typ asmycket oxå. Men iaf så gick vi till Lustiga huset oxå. Det va lustigt. Hehe. Sen så åt vi tror jag. På Matvraket. Det va gott. Alla tog barnmeny 1. Det va typ en liten hamburgare, pommes frites och valfri läsk. Jag tog fanta exotic. Sen så ville Inés åka slänggungan då då gjorde hon det. Jag och Elsis ville inte åka för den snurrar och då blir vi illamående. Och det e inte kul. Aa, och sen så åkte vi Twister, Kvasten, Vilda Musen, Katapulten, Frittfall, Blå Tåget, Flygade Mattan,  Jetline 2 gånger och Tilt 2 gånger. Elsis övertalade mig och Inés att åka Tilt för hon sa att vi skulle ångra det senare om vi inte åkte. Så vi åkte. 80 meter up i luften och ner igen. Det va jättekul! Så vi åkte den en gång till. Och då så bestämde vi att alla skulle ha tungorna typ åt vänster och stirra in i kameran. Bilden vart fett grym! Men aa, när vi åkte Frittfall så såg vi ägiga ut på bilden så både jag och Elsis köpte den som magnet. Och det bästa va att det bara e vi tre på bilden för det va ingen som va ensam och kunde åka med oss.
Och jag sa ju att det regnade ganska mycket förut. Och vi hade nästan blivit torra när vi skulle åka kvasten igen. Det va den sista vi skulle åka innan vi skulle dra hem. Jag och Elsis skulle sitta bredvid varann och Inés skulle sitta ensam den här gången. Vi turades om. Och då ville ju vi sitta längst fram så vi kunde se och så. Och då väntade vi där i typ en kvart tror jag. Kanske tio minuter. Men iaf så när det va vår tur så satte vi oss ner och väntade på att den skulle åka. Och sen så bär vi kom "ut" så bara piskade regnet oss i ansiktet! Aså jag sa ju att det regnade mycket förut, men det regnet aså det va det värsta jag sett på länge. Och jag och Elsis va längst fram. Och vi kunde inte se någonting. För vi gömde ansiktet i händerna. Det va hemskt. Vi hade vart typ torra och så blev vi dyngsura på 2 sekunder. Det kändes som att man satt i en vattenpöl! Och när det va slut åkte vi hem. Världens bästa dag!!

Av Katski - 25 augusti 2012 23:25

Hellu!!
Idag e det ju lördag så jag rider. På helgesta bodarna som äger!! Iaf så va det jättekul. Först så träffade jag Elsis där som kollade på när Olivia red. Hon red Hubbe, tror jag. Aa, sen så typ va vi i stallet och dom käkade pannkakor och så. Pannkakorna såg goda ut. Yummy!
Iaf så rider jag jag 14:15. Eller det e då vi samlas och väljer hästar i sadelkammaren. Så vi börjar rida 14:30. Och så rider vi i en timme. Jag red Zircon. Han e typ den bästa och duktigaste häst jag nånsin har ridit!! Han e ganska hög för han e en häst men det gick bra att sitta upp ändå. Och hans galopp e verkligen helt underbar!! Vi galopperade på fyrkantspåret (vilket vi inte brukade göra förut) och jag skulle ha velat hålla på i evigheter. Han galopperar så himla skönt. Och han e bara så bra!! Och sen när jag hade ridit klart så red vi upp till stallen och hoppade av. Vi red i det stora vita ridhuset. Och sen så ledde jag in honom i hans box och han hade fått jättemycket äpplen!! Sen fick han lite godis av mig oxå... Hehe. Men han förtjänade det. Iaf så skulle jag rykta honom för han behövde det tyckte jag. Och då använde jag min magic brush som typ funkar som en piggborste. Fast den e lite annorlunda. Alla vill äta den. Särskilt Zircon. Han e väldigt nyfiken av sig. Och han ville äta alla andra oxå typ. Fast jag lyckades göra honom ganska fin ändå. Sen så gick jag och käkade pannkaka. Det va gott. Och sen tog jag lite bilder på nåra hästar och sen åkte vi hem. En väldigt bra dag tycker jag. Aja, här e lite bilder:

Liero "Ben"

Rowena

Mirage

Lasaronh "Lasse"

Robin

Poccahontas

Daddy Cool "DC"

Hanna Moor "Hanna"

Mary Poppins

Albin

Av Katski - 25 augusti 2012 18:10

Hellu!
Efter stallet så åkte jag och mamma till Coop forum för att köpa present till min kompis Ange. Hon fyller år på måndag så jag vart lixom tvungen att köpa nåt idag, för imorn ska jag till Gröna Lund med Elsis och Ini.
Iaf så köpte jag det här. Fast aså det va mamma som betalade. Och jag köpte så mycket kattgodis för att det inte finns på ica i Knivsta så...
Och det jag köpte till Ange lägger jag inte upp ifall hon skulle läsa min blogg. Hon får se det på måndag. Men i nästa inlägg skriver jag om hur det va på stallet. ?

Av Katski - 23 augusti 2012 16:08

Hej alla!

Idag så va det idrott i skolan och det va inte speciellt kul. Det va brännboll. Jag träffade faktiskt bollen iaf. Okej, ganska bra slag. Vill inte skryta men...

Iaf så ska jag och Elsis till stallet snart. Elsis är på toa just nu. Det e därför som jag bloggar. Det brukar ta ett tag när hon är på toa ... om man säger så. Vilket jag gör. Hursomhelst så ska det bli jättekul tycker jag. Och vi kanske får rida ner hästar till hagen oxå! 

Jag har på mej bruna ridbyxor, vit tröja och röda ridstrumpor med såna där saker som brukar finnas på ridstrumpor. "Sakerna" är svarta och gråa. 


SEE U, LOVE U!!!!

Av Katski - 22 augusti 2012 23:08

Jag snackade med "Siri". Haha!!

Presentation


Hej! Jag är Katski och jag bloggar om mitt liv, hästar och mode. Blir jätteglad för kommentarer :)

Vill du fråga mig nåt?

5 besvarade frågor

Omröstning

Hur många år är du som läser min blogg?
 7 år eller yngre
 8-10 år
 10-13 år
 13-16 år
 16-20 år
 20-30 år
 30-40 år
 40-50 år
 50 år eller äldre

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Letar du efter nåt?

Mina senaste inlägg

Mina kategorier

Arkiv

Andra Bloggar

RSS

Besöksstatistik

Översätt bloggen!


Ovido - Quiz & Flashcards