Katski

Alla inlägg under augusti 2012

Av Katski - 22 augusti 2012 23:00

Hej hej!
Idag va det en kul dag. Jag hade franska för första gången och det va jätte kul! Det är bara fem i min klass och nåra från andra skolor och det va typ tyst hela tiden krutong när vi skulle prata. Så skönt! Vår klass e liksom väldigt högljudd och stökig. Och alla högljudda och stökiga killar valde tyska eller spanska. Weeee!!
Vi fick glosor som vi ska öva på. Uttalet inte stavningen. Fast jag kan ändå stava till dom så...
Orden är: Bonjour, Salut, Bonjour madame, au revoir, au revoir madame, mademoiselle, monsieur, ça va? , ça va.
Det va det. Kan alla så det e bra.


Och en annan jättekul sak: idag så va jag me Elsis och vi skulle va modeller och fota varann. Och då gick vi till månen. Aså en plats bakom ett stängsel där dom håller på och bygger. Det e typ en stor sak av sand som är torr. Det e månen enligt oss. Den e inte gul. Hihihi. Kul. Not. Iaf så finns det ett hål i stängslet som vi brukar gå igenom. Och då kom Valter med hans kompisar och spionerade på oss! Aså han e typ en liten plutt som går i tvåan elr nåt. Och då gömde vi oss för dom så att dom inte skulle se oss. Och dom började ropa typ: "våga komma fram nu!" och "om ni inte kommer fram så ringer vi polisen!" sämst. Och sen så sprang Elsis upp från gropen som vi va i och ropade "BUUUUU!" och dom vart typ rädda och skrek "SPRING!" och då skrek Elsis: "JA, SPRING FÖR LIVET!!!!" HAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!! Vi garva åt det i typ evigheter!! Och hörni, gå in på Elsis nya blogg: fierceandbeauty.bloggplatsen.se


Det va allt från mej, ses imorn!!!

Av Katski - 22 augusti 2012 07:30

Hejj!

Jag ska till skolan snart. Med min bästis Elsis. Fast jag kan inte cykla för min sadel har typ pajat. Sämst för då måste jag gå och då tar det längre tid att komma till skolan. Men iaf så e jag färdig nu typ. Nä förresten inte, jag har inte bortstat tänderna än kom jag på. Ska göra det när jag har bloggat klart.
 Idag har jag franska iaf. Det kommer bli kul tyker jag. Och ja, vi ses väl senare då


BYE  

Av Katski - 20 augusti 2012 20:38

Vill bara säga till alla tjejer i min klass att ni e världens bästa!
Elsis
Ellen
Angelica
Linnea
Julia
Emi
Olivia
Lisa
Madde
Felle
Mos

Saknar er Filippa &Inés!

Av Katski - 20 augusti 2012 20:33

Hejj!
Idag va min första skoldag! På Thunmanskolan. Jag går i 6:an nu. Och vi är på övervåningen! Weeee!!! Och klassrummet är mycket större nu!
En ny tjej började i vår klass. Hon heter Angelica och är Ellens kompis. Hon e snäll! Gillar henne. Iaf så fick vi typ bestämma platser helt själva och jag sitter med Elsis, Ellen & Angelica. Jag sitter mittemot Ellen, bredvid Angelica och snett mot Elsis. Typ världens bästa grupp! Och alla gillar hästar!
Och 2 saker som e ägiga: idag så hade vi inga riktiga lektioner typ. Och imorgon behöver vi inte ha med gympakläder!
Plus Angelica ritar så himla snyggt!!

Av Katski - 18 augusti 2012 17:15

Hejsan alla!
Idag började min ridning igen efter sommarlovet. Vi har fått en ny ridlärare som heter Sofia. Jag tycker hon va jättebra. Hon berömde mej väldigt ofta. Hehe...
Iaf så red jag min favvo häst (ponny) Lilla My. Hon brukar va ganska seg och så men idag va hon jätte pigg och lydde mej nästan hela tiden! När vi galopperade på c-volten gick det jätte bra. Hennes galopp e sååå skön. Sen fick hon en godis. Godisen fick jag från Olivia som e en av mina kompisar som va där med Elsis. Elsis rider i samma grupp som mej! Och Olivia rider i gruppen före.
Iaf så har det kommit nya hästar till stallet. Det brukar det alltid göra efter sommarn. Dom nya heter: Christall, Poccahontas, Mango, Disco och Tara. Jag tror det va alla iaf. Och på måndag ska det tydligen komma två till nya. Ska bli kul tycker jag.
Och när det kommer nya e det ju nåra som ska bort. Dom som inte va där e: Goofy, Sindy och Chino. Fast det va nog nån mer men jag minns inte riktigt... Undrar lixom vilka som inte ska va kvar längre.
Men ja, hade jättekul idag så ser fram emot nästa lördag.
Här e lite bilder från idag:

Robin

Tara

Hanna

Poccahontas

Dancer

Christall

Lilla My

Mango

Fair Play "Junioren"

Av Katski - 15 augusti 2012 15:19

Det står Almost Famous på tröjan

Av Katski - 15 augusti 2012 12:28


LOOOOOVE THEM!

Av Katski - 14 augusti 2012 15:51

Hellu!
Idag så fixade jag mina naglar. Det va ganska länge sen jag gjorde det.
Så här ser dom ut. Plus dom matchar min outfit idag.

Presentation


Hej! Jag är Katski och jag bloggar om mitt liv, hästar och mode. Blir jätteglad för kommentarer :)

Vill du fråga mig nåt?

5 besvarade frågor

Omröstning

Hur många år är du som läser min blogg?
 7 år eller yngre
 8-10 år
 10-13 år
 13-16 år
 16-20 år
 20-30 år
 30-40 år
 40-50 år
 50 år eller äldre

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Letar du efter nåt?

Mina senaste inlägg

Mina kategorier

Arkiv

Andra Bloggar

RSS

Besöksstatistik

Översätt bloggen!


Ovido - Quiz & Flashcards