Katski

Alla inlägg under april 2013

Av Katski - 21 april 2013 22:38

Igår så red jag GG på lektionen, eller Giuseppe Garibaldi som han heter. Har bara ridit honom en gång tidigare och då hade vi WE (working equetation) och då gick det rätt bra. Men han är så skumpig, märkte jag verkligen tydligt några minuter inpå lektionen. Och vi red mycket i arbetstrav. Kände mig typ som en trasdocka i sadeln, haha :)

Ha det gött

XOXO
KATSKI

Av Katski - 20 april 2013 21:06

Igår så var jag och Elsis med i käpphästhoppning på ridskolan. Innan så gjorde vi egna typ saker som visar att hästen har fått alla vaccinationer som den ska få osv. Som man kan behöva på tävlingar.
Och sen hoppade vi en bana. Hindren låga såklart. Det var kul! Fast jobbigt..
Lykke vann, och resten sa dom "utan inbördes ordning". Men alla fick rosetter.

PS. Min käpphäst heter Mulle

XOxo
Katski

Av Katski - 16 april 2013 21:24

Om du har ett äpple vill du dela det med mig

i en äppel melodi?

Eller vill du ha det goda äpplet för dig själv

Och inte få någon melodi?

Dela med sig, eller snåla

En vanlig fråga får man tåla

Om du har ett äpple vill du dela det med mig?

Eller tar du hela själv?

-VA?!

Av Katski - 15 april 2013 07:06

Catching fire teaser trailern har kommit! LOOOOOOOOOOOOOOOOOOVE IT!! Längtar tills filmen kommer...

Av Katski - 14 april 2013 09:49

Igår hoppade vi i vita ridhuset. Jag fick rida Junioren. Igen... Men han var faktiskt ganska snäll, han försökte inte äns bita eller sparka mig! Det är bara jobbigt när han lyfter upp huvudet, så man inte når. Men lyckades tränsa honom tillslut.
Lektionen gick bra tycker jag. Han vägrade inte en enda gång. Vi hoppade lite olika banor. Den sista gick bäst. Han tyckte det var kul och vart väldigt pigg.
Det var en bra lektion, tycker jag.

XOxo
Katski

Av Katski - 11 april 2013 22:09

Idag hade vi ju NP i NO. Tre prov, varje en timme långt. Vi hade iaf raster emellan. Vi hade ju fysik, trodde att alla sexor hade samma, men tydligen inte. Vissa har kemi, andra biologi. Iaf så tyckte jag proven var ganska enkla. Iaf de två första. Det var om vindkraftverk, glödlampor och lite sånt. Det sista provet var svårare. Tyckte i alla fall jag. Jag visste inte svaret på allt och vet att jag har fel på nåra. Men det gick ändå hyfsat.
Så hade jag och Ellen finska idag, och Efter det gick vi hem till mig. Vi tittade på Hungerspelen. Sociala, vet.
Vart en okej dag, bra att vi slapp gympan pga nationella proven.

PS. Snart har jag sett klart säsong två i PLL. Spännande.......!

XOxo
KATski

Av Katski - 10 april 2013 20:53

Idag så red vi markarbete i träningsgruppen, och jag fick Junioren. Som vanligt var han jobbig i spiltan, men jag lyckades sadla honom utan att han bet eller sparkade mig   Han var i alla fall kul att rida, lite väl pigg var han väl ändå. Men han tyckte det var kul. Lektionen gick väl ganska bra, men har gått bättre med honom på andra lektioner.


Bye, nu ska duscha. Take care


XOXO

   KATSKI

Av Katski - 8 april 2013 23:22

Idag har jag vart med mos och Ini. Vi hade kul och spelade Game Of Life.

I skolan fick vi veta att en ny kille ska börja i klassen. Han kommer från Afghanistan och kan inte svenska. Fast han kan engelska. Han heter Ali. Ska bli kul.
Men nåt som inte är lika kul är att vi ska ha nationella prov i NO fysik på torsdag. Kan typ ingenting om det. Det var jättelänge sedan som vi höll på med det i skolan, tycker vi borde få lära oss mer. Annars är det väl inte vårt fel om vi får F på proven!
I alla fall så har jag kollat läroplanen för åk 6 i fysik och vet nu vad man ska kunna. Vissa av de sakerna kommer antagligen med på nationella så jag försöker få in så mycket i mitt huvud som det bara går. Imorgon måste jag jag plugga hela dagen, och på onsdag ska jag rida. Plugga, plugga, plugga...

Presentation


Hej! Jag är Katski och jag bloggar om mitt liv, hästar och mode. Blir jätteglad för kommentarer :)

Vill du fråga mig nåt?

5 besvarade frågor

Omröstning

Hur många år är du som läser min blogg?
 7 år eller yngre
 8-10 år
 10-13 år
 13-16 år
 16-20 år
 20-30 år
 30-40 år
 40-50 år
 50 år eller äldre

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Letar du efter nåt?

Mina senaste inlägg

Mina kategorier

Arkiv

Andra Bloggar

RSS

Besöksstatistik

Översätt bloggen!


Ovido - Quiz & Flashcards