Katski

Alla inlägg under juni 2013

Av Katski - 11 juni 2013 22:47

Idag var näst sista dagen innan skolavslutningen! Sista gympalektionen!
I fyran skrev vi brev till oss själva som vi skulle läsa i slutet av sexan och vi fick dom idag. Nästan alla läste upp sina högt. Vissa hade skrivit jätteroliga saker! jag hade skrivit 6 sidor! seriöst, hur orkar man? Jag kanske lägger upp lite ut brevet någon dag :)
Och jag och Elsis tog vårt första dopp i hennes pool. Det.Var Kallt. Fast kul. Elsis händer vart lite blåa efteråt... Vi hoppade studsmatta mycket också ;)

Nu har jag målat mina tånaglar svarta och noppat ögonbrynen lite. Kanske ska göra mer imorgon. Då ska jag duscha och tvätta håret och sånt också. Och fixa mina naglar på fingrarna som ska vara vita. Imorgon eller så kommer ett inlägg om skolavslutningen!

XOXO
Katski

Av Katski - 10 juni 2013 23:08

Idag säger jag grattis till mina underbara gosiga katter Maija och Stella! Maija fyller 15 år och Stella 14 år. Japp, de är äldre än mig.
Önskar dem all lycka

XOXO
Katski

Av Katski - 10 juni 2013 22:44

Idag fick vi veta vad vi har fått för betyg i våra nationella prov. Det är fem ämnen, Svenska, Engelska, Matte, SO och NO. Alla skolor hade olika delämnen i SO och NO. Vi hade ju historia och fysik. Betygen hör är ju inte slutgiltiga, förutom A tydligen. Som man typ får i slutbetyg då också. Men det andra kan ju ändras. Mina resultat (de sätts från F till A, då F är sämst och A är bäst):
Svenska: B
Engelska: A
Matte: A
Historia: A
Fysik: B

Är väldigt nöjd, trodde verkligen inte att jag skulle få det. Särskilt inte i historia och fysik. Och nu är det klart: Engelska är det språk jag är bäst på. Tvåa kommer svenska och finska. Iaf i nuläget. Ja då vet vi det...

XOXO
Katski

Av Katski - 9 juni 2013 00:29

Idag red jag Criztall. Det gick väldigt bra. I början var hon lite seg, men sen piggnade hon till. Vi galopperade rätt mycket, och hennes galopp är jättebra. Första gången jag red henne red jag barbacka :)
Och så gjorde vi lite förvänd galopp, gick bra. Lyckades alla gångerna.
Vi red ut lite efter som vi brukar göra. Det var mysigt.

XOXO
Katski

Av Katski - 7 juni 2013 23:17

I onsdags skulle jag och Elsis rida, men det skulle vi typ inte. Fast Mia sa att vi fick rida ändå. Vi blev typ 11 stycken i gruppen. Vi hoppade och det gick inte så bra. Jag red Hubbe.

Efter så sov Elsis över hos mig och vi såg Snowwhite and the huntsman, som är jättebra!

Och igår, Sveriges nationaldag var jag, Elsis och Mos på en marknad. Det var jättevarmt där. Jag köpte två påsar med brända mandlar. En kvar. Efter marknaden gick vi och badade på särsta. Mitt första dopp i år! Det var varmt och vi hoppade från hopptornet. Sen solade vi lite. En bra dag, var det.

XOXO
Katski

Av Katski - 7 juni 2013 23:08

I onsdags fick vi reda på våra nya klasser. De jag hamnade med från klassen var Elsis, Mos, Felle, Linnea, Julia, Dexter, Wille, Martin och Lind. Ja, det blev många från Thunman i vår klass, 9D. Det var typ bara tre andra tjejer. En av dom går på franskan. Våra mentorer är typ Niklas (träslöjdslärare som vi hade i trean) och Wille, vet inte riktigt vem det är. Är ganska nöjd.

Ska bli kul att börja sjuan sen. Men kommer verkligen sakna klassen. Vissa mer än andra.

PS. Vet att jag skriver om det här lite sent.

XOXO
Katski

Av Katski - 3 juni 2013 22:30

Idag är det måndag igen då... Tycker faktiskt att måndagar skulle vara bättre om det inte var så äcklig mat då och liksom inte.. måndagar. För ämnena är ju ganska bra, vi har inga ämnen som gympa eller slöjd. I all fall, Heléne berättade att åtta stycken i klassen hade fått A slutbetyg i matte! Vet inte om jag är en av dom. Vågar inte hoppas för mycket.
Har också gått lite mer i mina nya skor, ca 10 cm klack. Jag går in dom, vill inte få skavsår på skolavslutningen.

Imorgon ska de blivande fyrorna komma och vi ska visa runt dem. Helt okej, bara de inte är jobbiga. Och så ska vår klass ha avslutningslunch (halv 1, lite sent) vilket innebär att vi får typ speciell mat och glass och femmorna får passa upp på oss. Kommer bli nice. Synd att det inte kommer var så bra väder bara, men men... På onsdag, new classmates! Så denna korta vecka kommer bli kul.

Och någon dag måste jag verkligen ta itu med mitt rum. Ser alldeles hemskt ut. Har typ kläder i högar överallt och massor med saker på sminkbordet och hyllan. Apropå smink, så sminkar jag mig inte lika mycket längre. Har till exempel nästan aldrig foundation på mig längre. Har märkt att min hud mår mycket bättre utan. Och om min den är fin, behöver jag ju ändå inte foundation. :)

Av Katski - 2 juni 2013 16:12

De laddades inte upp så här kommer dom

Presentation


Hej! Jag är Katski och jag bloggar om mitt liv, hästar och mode. Blir jätteglad för kommentarer :)

Vill du fråga mig nåt?

5 besvarade frågor

Omröstning

Hur många år är du som läser min blogg?
 7 år eller yngre
 8-10 år
 10-13 år
 13-16 år
 16-20 år
 20-30 år
 30-40 år
 40-50 år
 50 år eller äldre

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Letar du efter nåt?

Mina senaste inlägg

Mina kategorier

Arkiv

Andra Bloggar

RSS

Besöksstatistik

Översätt bloggen!


Ovido - Quiz & Flashcards