Katski

Alla inlägg under juni 2012

Av Katski - 25 juni 2012 23:48

   


Aså jah målade naglarna typ för 3 dar sen, men jah kunde inte lägga ut bilderna då. Det e därför nagellacket e lite slitet.


BYE!! SEE U TOMORROW!

Av Katski - 25 juni 2012 20:54

Hejj!

Idah tog jah lite bilder på mitt rum även fast det inte va klart. Jah ska ju såklart oxå ta bilder på rummet när de e klart. De laddas över på datan nu.


Och sry om jah inte har hunnit blogga så mycket idah, men jah va ju me Mos.  Och hörni, gå in på hennes nya blogg:


mosisen.bloggplatsen.se

Av Katski - 25 juni 2012 17:04

Hejj!

Om ni undrar vrf jah inte har lagt upp bilder på pitt rum än så e de för att det inte e riktigt färdigt. Men bilder kommer nog snart, iaf den här veckan! Och idah så tog jah och Mos lite bilder på oss, och så fort jah har laddat ner bilderna till datan så lägger jah ut dom.


SEE U!  

Av Katski - 25 juni 2012 12:17

Idah e jah me bästa Mos! Hon ska oxå skaffa en blogg!

Bloggar mer sen!   

Av Katski - 24 juni 2012 22:31

Förut läste jah flera böcker samtidigt, men nu har jah slutat me de. Så jah måste väl läsa ut dom här? Iaf det e dom här böckerna jah läser:


Månhästen - Eleanor Jones


Hästen i tavlan - Jenny Hughes


Inkräktare i stallet - Malin Stehn


Modigt, Matty - Jane Ayres


Drottning Sobekkares förbannelse - Angela Dorsey


Rädda Lucky Star - Sharon Siamon


Beskyddaren - Jenny Oldfield


En fri själ - Terri Farley


Att vara Nikki - Meg Cabot




Av Katski - 24 juni 2012 19:24

Ta mig ej från min moders sida

när som nyfött föl jag går.

Vänta med att på mig rida

till mitt tredje levnadsår.


På min rygg ska jag dig bära

i galopp, på solskensritt.

Men tillbaks till stallet, kära,

låt mig då få gå i skritt.


Ge mig foder, rykt och vatten.

Ha tålamod om jag är stygg.

Och i kalla vinternatten

lägg ett täcke på min rygg.


Rengör sadel, träns och rem.

För ej oljud i mitt stall,

tänk på att det är mitt hem.

Stäng min dörr mot vinden kall.


Jag vill leva för dig bara,

om min bön du nu förstår.

Då ska jag för alltid vara

din bästa vän i många år.


Och när min levnads slut är nära

ta mitt liv med varlig hand.

Led mig sista biten, kära,

till hästens evigt gröna land.


från Pollux

Av Katski - 24 juni 2012 18:31

Hejj!

Igår va de 133 sidvisningar! Det e rekord för mej! Kanske inte e jätte mycket, men för mej e det ju det. Bloggar mer sen, nu ska jah ner & äta pastasallad. Har just vart och cyklat i typ 2 timmar.


Tjarå! ♥

Av Katski - 24 juni 2012 14:37


Längtar tills den kommer!

Presentation


Hej! Jag är Katski och jag bloggar om mitt liv, hästar och mode. Blir jätteglad för kommentarer :)

Vill du fråga mig nåt?

5 besvarade frågor

Omröstning

Hur många år är du som läser min blogg?
 7 år eller yngre
 8-10 år
 10-13 år
 13-16 år
 16-20 år
 20-30 år
 30-40 år
 40-50 år
 50 år eller äldre

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Letar du efter nåt?

Mina senaste inlägg

Mina kategorier

Arkiv

Andra Bloggar

RSS

Besöksstatistik

Översätt bloggen!


Ovido - Quiz & Flashcards