Katski

Alla inlägg under december 2012

Av Katski - 23 december 2012 16:46

Ja, snart är det julafton då. Kan bara inte fatta det. Känns inte som att det kommer va julafton om typ 7 timmar!

Har typ inte gjort så jätte mycket idag. Fast jag dammsög hela övervåningen och trappan. Och granaen står inne i vardagsrummet. Den ksa pyntas ikväll :)

Annars har jag nog bara vart inne på Howrse. Har bara 13 pass kvar nu. Hoppas jag får nåra i julklapp av mamma och pappa. Typ 100 pass... Nej, men. Ska sen ta ett skönhetsbad med badolja, badsalt, badbomb och så ska jag anväda min fotskrubb. Ska även ha hårinpackning idag. Och en ansiktsmask skulle nog inte heller var helt fel...  Och naglarna ska oxå fixas. Julnaglar ska det bli!


Bloggar kanske senare, hejdå   

Av Katski - 23 december 2012 11:33

Fick en badbomb idag. Aså en hemmagjord, inte en köpt. Mos och Inès får också såna. Elsis testade att lägga ett i ett stort vatten glas och det typ exploderade!

Av Katski - 23 december 2012 01:12

Haft världens bästa ridlektion idag. Sista ridningen före jullovet. Vi hade gymkhana och det var jättekul! Jag red Zircon. Vi va i 2 lag och det fanns 4 olika grenar. Det va som en stafett. Vi var 3 i varje lag.

1. Rida slalom fram och tillbaka. Snabbast alla färdiga vinner.

2. Rida slalom till andra sidan så fort man kan. Hoppa av och snurre 10 varv. Sen springa tillbaka med hästen.

3. Man får en boll. Rider och kastar ner den i en hink på marken. Sen rider man till andra sidan så fort som möjligt. Och då hoppar man av, tar en ny boll som ligger vid en bom, och hoppar upp igen. Med bollen. Och då rider man så fort man kan tillbaka och ger bollen till nästa.

4. Den första i laget ställer sig på andra sidan ridhuset. Den får en stafett pinne och ett blått ganska kort rep. Den rider slalom så fort den kan och när den kommer till andra sidan så hoppar hon av och snurrar 5 varv. Sen hoppar hon upp igen och rider fram bredvid nästa i laget och räcker över ena änden av repet. Idag, så var jag tvåa. Och Zircon var rädd för det blå repet så jag behövde inte hålla i det. Och så ska man rida slalom tillbaka. Bredvid varann. Och sen skulle jag göra samma sak. Och när den sista var över på andra sidan skulle den gå tillbaks och göra samma sak, bara för att det skulle bli rättvist.

Kul iaf. Och sen fikade vi efter. Tilda hade bakat typ världens godaste kaka! Nä, men seriöst, den va skitgod. Vi käkade upp den och så drack vi saft. Alltid lika kul på stallet :)
Och så fick jag julklapp från Olivia och Linnea idag! Fattar inte att det är julafton i övermorgon! Oj, *tittar på klockan*, det är över midnatt. Det är visst julafton imorgon...

Av Katski - 22 december 2012 10:10

Fick ett fotskrubb idag. Kanske ska använda det på söndag ;)

Av Katski - 21 december 2012 19:54

Har vart och köpt lite mer julklappar idag. Alla julklappar är nu köpta och inslagna ;)
Och så lämnade jag julklapp till en av mina bästa kompisar Inès.
Kan alltså ta det ganska soft imorn. Ska ju rida, men det är ju kul så no problem. Skulle kanske ridit dubbellektion, men är ganska förkyld så mamma tyckte det var bäst att bara rida en lektion.
Har trööök så ska nog ta och fixa naglarna ;)

Av Katski - 21 december 2012 09:16

Fick inget paket idag. Dom glömde väl, aja.

Av Katski - 20 december 2012 21:45

Hade skolavslutning idag. Vi fick öppna våra paket oxå. Jag fick pennor och ett sånt där litet kit med massa olika sminkborstar. Vet fortfarande inte vem som gav det, men det va iaf bra. Och som den lilla julklappsälskaren jag är, så slog jag in dom igen hemma. Men i varsitt paket såklart. Man vill ju ha många julklappar ;)
Och så fick vi vårt betyg oxå. Typ rusha hem och öppnade kuvertet (fick inte öppna på skolan). Tänker inte säga vad jag fick i betyg, men hade för höga förhoppningar som vanligt.

Plus så e jag typ jätte hes, kan nästan inte prata. Så jag skriver på lappar istället. Funkar bra :)

Av Katski - 20 december 2012 07:47

Fick en till parfym idag som ni ser.
Och ska ta med mig julklappar till skolan!

Presentation


Hej! Jag är Katski och jag bloggar om mitt liv, hästar och mode. Blir jätteglad för kommentarer :)

Vill du fråga mig nåt?

5 besvarade frågor

Omröstning

Hur många år är du som läser min blogg?
 7 år eller yngre
 8-10 år
 10-13 år
 13-16 år
 16-20 år
 20-30 år
 30-40 år
 40-50 år
 50 år eller äldre

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Letar du efter nåt?

Mina senaste inlägg

Mina kategorier

Arkiv

Andra Bloggar

RSS

Besöksstatistik

Översätt bloggen!


Ovido - Quiz & Flashcards