Katski

Alla inlägg den 7 september 2013

Av Katski - 7 september 2013 12:44

Elsis och jag har nu gjort färdigt det fjärde spelet, Game Of Death. Det första spelet är Game Of Childhood. Nästa är Game Of Life, men det har inte vi gjort. Nästa heter Game Of Pensionärslife. Och det sista är då Game Of Death.
? I Game Of Childood börjar det med att man föds. Under en tid tills man börjar skolan får man ta Barnslig kort. På dem kan det stå: du säljer dina nappar. Inkassera 5000. När man börjar skolan får man ta kort som heter Skool istället. Och när man börjar på gymnasiet får man ta kort som heter Gymne. Spelet slutar med att man tar studenten.
? i Game Of Life, som vi inte har gjort, börjar det med att man antingen får börja jobba eller börja på universitetet. Korten man tar heter Life, men de får man bara kolla på i slutet. Och det enda som står på dem är att man får vissa summor pengar. Spelet slutar med att man går i Pension.
? Det leder oss till nästa spel, Game Of Pensionärslife, som är det första spelet vi gjorde. Det börjar när man är pensionär. Korten man tar är Life och Pansio. Spelet slutar med Döden.
? och så kommer vi till sista Spelet, Game Of Death. Segraren av det tidigare spelet (den med mest pengar) hamnar i himlen, och de andra i Helvetet. Man kan byta plats med varandra om man får ett sånt kort. Korten heter Heaven och Hell. Spelet slutar med att vägarna går ihop och så får man välja antingen Nirvana (att sluta spela) eller återfödelse (att spela om alla spel igen.

Game Of Death
Xoxo, Katski

Av Katski - 7 september 2013 12:26

I onsdags var vi på vandring med klassen i ett naturreservat. Vi var i olika grupper. Fast när vi gick fick vi gå hur som helst. Grupperna var mest till för när vi skulle göra uppgifter och laga mat och vindskydd och när vi skulle göra en teater om något från allemansrätten. Vi gick 6 km, och gick typ 10 000 steg. Maten som vi lagade var i alla fall god. Det var en soppa med tomat och pasta. Och annat såklart. Och så stekte vi bröd. Vårt vindskydd blev väl helt okej. Innan vi satte upp vindskyddet så fick man bada. Det var det många som gjorde. Inklusive en av mina lärare som badade i bara kallingarna. Ganska skrämmande.
Sedan övade vi på teatrarna i våra grupper. Min grupp bestod av mig, Sandra, William, Martin och Adam.
Dagen efter när vi hade gympa berättade vår lärare poängen (de poängsatte det vi gjorde). Min grupp (grupp 1) fick 34 poäng, vi vann!

Xoxo, Katski

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Jag är Katski och jag bloggar om mitt liv, hästar och mode. Blir jätteglad för kommentarer :)

Vill du fråga mig nåt?

5 besvarade frågor

Omröstning

Hur många år är du som läser min blogg?
 7 år eller yngre
 8-10 år
 10-13 år
 13-16 år
 16-20 år
 20-30 år
 30-40 år
 40-50 år
 50 år eller äldre

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013
>>>

Tidigare år

Letar du efter nåt?

Mina senaste inlägg

Mina kategorier

Arkiv

Andra Bloggar

RSS

Besöksstatistik

Översätt bloggen!


Ovido - Quiz & Flashcards