Katski

Alla inlägg under mars 2013

Av Katski - 13 mars 2013 15:48

Idag hade vi nationella prov i matte. Det gick bra, särskilt det sista provet, det var enklast. Så det var väl en helt okej dag, vi fick ju tänkar godis och riskakor.
Och efter skolan gick jag, Elsis, Emi och Julia till Nordea och vi fick varsin Norde gris! Vi fick av dom sista som var kvar. Jag tog en blå, men bytte med Julia så jag fick en gul.

Snygg bild på Emi och Julia <3

Av Katski - 12 mars 2013 20:06

Ledsen för att jag inte har bloggat så mycket de senaste dagarna. Men den här veckan har vart tuff, och kommer fortsätta vara det resten av dagarna. I söndags och i måndags så pluggade jag som en skit. Vilket lönade sig. Vi hade SO prov idag. Men vi var var i 6 olika grupper med 3-4 personer i varje. Och så läste lärarn upp en fråga och vi skrev svaret på ett papper. Vi kom på delad första plats med grupp 1. Fast dom var fyra och vi var bara tre.

Och efter skolan sålde jag och Mos kakor. Vi sålde 5 stycken. 2 chokladflarn som var Elsis burkar (så nu tror jag att hon har sålt 6 stycken), 2 chokladbollar som var mina burkar, och en kolabollar som min familj köpte :) och det var en jättesnäll som gav oss 50 kr i bidrag till klassen, även fast han inte köpte något! Jag har sålt 9 karburkar nu! Och tillsammans har jag och Elsis sålt 15! Nästan hälften.
Och Inès ska köpa chokladflarn av oss! Mos ska gå till henne imorn, för jag har ju ridning.

Måste lägga mig tidigt idag så att jag är utvilad inför proven imorn. Matte. Hoppas de är enkla... Hehe. Jag är ändå väldigt trött.

Jepp, Godnatt :)

XOXO
KATSKI

Av Katski - 11 mars 2013 00:08

Idag har jag pluggat till SOn i typ 3 timmar. Är inte ens färdig än. Vi ska ha prov i SO den här veckan i historia så jag försöker proppa in all fakta i mitt huvud. Vi har nationella prov i matte den här veckan också. På onsdag och fredag. Dåligt. Man vill ju inte sitta och göra prov på en fredag.
Men klockan är över midnatt nu, så jag måste verkligen sova. Hinner ändå inte sova så länge. Godnatt :)

XOXO
KATSKI

Av Katski - 9 mars 2013 23:03

Har tittat på melodifestivalen idag, och allt jag säger är att jag är JÄVLIGT besviken. Trodde verkligen inte det här om Europa.
Robin skulle inte ha vunnit om de inte gett honom så jävligt mycket poäng. Bara för att han sjunger ett ord i en låt 1576 gånger. Säger inte att jag hatar honom, säger bara min åsikt. Han borde inte ha vunnit, ANTON SKULLE VUNNIT!
Och en sak till. Varför fick YOHIO mest folkröster från Sverige? Sorry, men Sverige verkar inte riktigt ha en hjärna att tänka med...

Av Katski - 9 mars 2013 22:56

Idag red jag VG (Van Gogh). Vi red dressyr och vi galopperade asamycket. Övade lite på förvänd galopp igen. Gick mycket bättre med VG den här lektionen än förra lördan. Men det är jobbigt att rida i arbetstrav, för man bara skumpar runt. Men galoppen är GUDOMLIG och han är allmänt bra att rida. Snäll i spiltan, snäll i ridningen. Vad mer kan man begära hos en häst?

XOXO
KATSKI

Av Katski - 7 mars 2013 20:23

Idag var jag i Uppsala hos diabetesläkaren så jag kunde inte vara i skolan. Jag tog blodprov också. Gjorde så här   ont. Sedan så gick jag och mamma lite i stan efter. Jag köpte lite på Åhléns. Har verkligen behövt ett svart nagellack, och lite läpp balsam är väl bra att ha.


Det här köpte jag:


  Svart nagellack från O.P.I Färgen "Lady in Black". 120 kr.


Corrector Pen från Depend - 60 kr.



    Paul Frank Lip Smacker " Chachi's Fried Icecream" 49 kr.

  Paul Frank Lip Smacker "Julius Strawberry Banana" 25 kr.

  Paul FRank Lip Smacker "Mika's Sweet Cream" 25 kr.

Av Katski - 6 mars 2013 20:42

Hej, ledsen för att jag inte bloggat så ofta nu, men har inte haft tid.
Vi gjorde en teater om stormaktstiden i skolan idag, vart värsta floppen. Vi hade knappt övat något alls, och Elsis kom hem från Mexico igår...

I all fall så fick jag lite One Direction saker av mamma idag som hon köpt på 1D butiken. Fick en stor poster, 5 små photocards (en på varje), ett par vantar och en typ liten väska, plånbok eller vad man ska kalla den. Vad ska jag ha i den då?
DEXTROSOL!

Av Katski - 3 mars 2013 22:13

Idag har jag vart i Stockholm med Mos! Vi var på One Direction butiken och köpte lite grejer. Butiken stänger om en vecka. Det var inte så många folk där och det var bra. Skitbra butik!

Sen åt vi på Max. Crunchy Nacho är den godaste hamburgare jag nånsin ätit! Åh, den e så god... Iaf så gick vi på gallerian lite sen. Och på NK, inte för att vi skulle kunna köpa nåt.

Det jag köpte på 1D butiken:

 

iPhone case + mobilsmycke - 240 kr

 

Quilty Jacket - 800 kr

 

Poster - 80 kr

 

Harry ♥ pappfigur - 350 kr


XOXO
    KATSKI

Presentation


Hej! Jag är Katski och jag bloggar om mitt liv, hästar och mode. Blir jätteglad för kommentarer :)

Vill du fråga mig nåt?

5 besvarade frågor

Omröstning

Hur många år är du som läser min blogg?
 7 år eller yngre
 8-10 år
 10-13 år
 13-16 år
 16-20 år
 20-30 år
 30-40 år
 40-50 år
 50 år eller äldre

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Letar du efter nåt?

Mina senaste inlägg

Mina kategorier

Arkiv

Andra Bloggar

RSS

Besöksstatistik

Översätt bloggen!


Ovido - Quiz & Flashcards