Katski

Alla inlägg den 3 februari 2013

Av Katski - 3 februari 2013 20:04

   "Car...ma..."mumlar han osammanhängande.

   "Du får inte fråga varför jag säger det här", börjar jag, "men vilken dag var det som du fick sparken från GNB och varför?"

Han rynkar pannan. "Den 3:dje mars", svarar han sedan. "För att jag hade tappat bort en viktig rapport som skulle vara färdig."

   "Tack", säger jag. "Snart kommer allt att bli bättre."

Han rynkar pannan igen. Verkar inte förstå. Men jag har inte tid att förklara.

Jag tar fram min mobil ur jackfickan och ringer 112.

   "Min familj har mördats", meddelar jag i telefonen med skälvande röst. "Min pappa är fortfarande vid liv, men han är den enda. Jag kan inte stanna kvar här, men kom så fort ni kan. Och låt dem inte få komma undan med det här." Jag lägger på utan att få något svar.


   Jag springer ut från huset till stallet. Och precis när jag ska sadla Possessor kommer jag att tänka på en sak.

Vad tjänar det till om jag åker tillbaka i tiden och gör så att pappa inte blir avskedad?

Vad tjänar det till om han ändå kommer att vara död?

Vad tjänar  någonting till alls, om alla jag håller vid inte finns längre?



   Men om jag kan åka tillbaka i tiden och ändra pappas jobbkarriär, så borde jag väl även kunna hindra mordet på min familj?

Jag har klockan i jackfickan. Det är det enda som skänker mig en smula hopp.

Penny sa att man skulle hoppa från något högt. Jag vet precis rätt ställe. Den höga klippan vid havet.


   När jag anländer till klippan hoppar jag av Possessor och binder fast tränset i ett träd. Sakta går jag fram till klippkanten. Jag ser ner i djupet. Mörkret har börjat falla och månen lyser på vattnet bakom de nätta molnen i fjärran.

Jag tar fram klockan och knappar in tiden.

År: 2032.

Månad: 03.

Dag: 03.

Tid: 07:00.

Jag tar ett kort andetag och håller hårt om klockan. Sedan tar jag steget och hoppar. Jag faller ner mot den svarta vattenytan. Men innan jag hinner nudda den, trycker jag på knappen i mitten av klockan.

En virvelvind av mörkblåa, svarta, gråa och vita färger svävar omkring mig. Visarna på klockan snurrar så snabbt att ögonen blir konfunderade. Och sedan plötsligt, stannar den med ett klick.

Jag står fortfarande på klippan vid havet. Min blick dras till klockan och där står det samma sak som jag knappade in tidigare. Betyder det här att jag är i det förflutna nu?

Den frågan kunde jag inte få svar på än, om jag inte gick och tog reda på det.

Jag vänder mig om och ser Possessor.



Av Katski - 3 februari 2013 19:53

Idag har jag åkt skridskor på valloxen. Vaknade halv 10 och åt frukost kanske 10. Sen var vi framme vid valloxen 12 eller något sånt. Vi fikade där också. Vi kom hem typ halv 4. Vi åkte i över 3 timmar och det var jättekul! Fast isen hade gått sönder på vissa ställen. Aså inte så att man såg vattnet, utan bara lite på ytan.


Har gjort finskaläxan idag också, annars brukar det alltid bli i sista minuten.

Ska försöka lägga mig ganska tidigt idag, 9, halv 10 kanske?


Har haft en bra söndag i alla fall, känns inte som att jag har slösat bort dagen bara genom att sitta i soffan, eller spela på datorn.


XOXO
   KATSKI

Presentation


Hej! Jag är Katski och jag bloggar om mitt liv, hästar och mode. Blir jätteglad för kommentarer :)

Vill du fråga mig nåt?

5 besvarade frågor

Omröstning

Hur många år är du som läser min blogg?
 7 år eller yngre
 8-10 år
 10-13 år
 13-16 år
 16-20 år
 20-30 år
 30-40 år
 40-50 år
 50 år eller äldre

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Letar du efter nåt?

Mina senaste inlägg

Mina kategorier

Arkiv

Andra Bloggar

RSS

Besöksstatistik

Översätt bloggen!


Ovido - Quiz & Flashcards