Katski

Alla inlägg den 5 februari 2013

Av Katski - 5 februari 2013 23:12

Vi hade nationella prov idag. De var ganska lätta, eller i alla fall okej. En fråga var jobbig, men går inte in på det nu.

Har fixat mina naglar, nya och snygga! Haha, nej kanske inte precis snygga... Men de ser bättre ut med nagellack än med utan.

? Base coat - Essie - Grow stronger
? Färgat lack - Claudia (fick från mos)
? Top coat - Essie - No ships ahead

Av Katski - 5 februari 2013 17:02

När jag äntligen är hemma ställer jag Possessor i boxen. Sedan ringer jag en taxi och efter ungefär 10 minuter kommer den gula bilen.

"Det närmaste GNB", säger jag.

När jag betalat taxichauffören går jag till receptionen inne i byggnaden.

"Jag söker Peter Eriksen."

"Ditt namn?" frågar receptionisten ointresserat meds sin blick i en tidning om heminredning.

"Carma Eriksen", svarar jag kort.

"Tredje våningen, rum 473", svarar hon utan att titta upp ur tidningen.


   Framme vid dörren hänger det en anslagstavla. Det står något om en rapport som ska vara färdig idag. Det var säkert den han menade.

Jag knackar på. Efter 6 sekunder öppnas dörren.


   "Carma?" säger han förvånat. "Ska inte du vara i skolan idag?"

"Ehh...nej", ljuger jag, typ. "Det är studiedag."

"Varför spenderar du dagen hos mig då?" frågar han och släpper in mig på kontoret.

Jag tänkte att jag kunde hjälpa dig med en där rapporten som ska vara färdig i dag."

"Snällt av dig att tänka så, men det går inte. Den är borta."

"Då får vi se till att hitta den", säger jag målmedvetet.


   Vi har letat igenom hela rummet, varenda mapp, i soptunnan, till och med i skohyllan. Den går inte att hitta någonstans i rummet. Men om den inte är här så måste den ju vara någon annanstans. Utan förvarning lämnar jag hans kontor och går till rummet bredvid. Jag knackar och öppnar dörren. Ingen är där för tillfället. Jag letar igenom hela rummet, men inget här. Jag går till nästa rum, men hittar inget där heller. Jag får leta i 19 rum innan jag kommer till ett rum med en låst dörr. Jag knackar på. Efter 14 långa sekunder öppnas den. Och en man tittar ut. Han känns bekant på något vis, men jag kan inte ha sett honom förut. Jag kliver in i rummet och letar. Och mellan två tjocka böcker är det något vitt som inte riktigt ser ut att passa in. Jag tar ut den och ser direkt att det är rapporten. Det står till och med min pappas namn, Peter Eriksen, på den. Jag lämnar rummet med rapporten i handen, utan att säga ett ord.


   Senare på dagen när han har skrivit färdigt rapporten, lämnar han den till sin chef. Och han har fortfarande kvar jobbet när han går därifrån.

Det är då jag kommer på vem mannen jag såg är. Han är en av de som gjorde inbrott i mitt hus. Och han som mördade min familj. Han som stod och såg på när de brann. Han som stod och såg på när de dog.

Jag minns tillbaka, och på hans namnskylt hade det stått 'Brad Stinson'.

Jag tar fram min mobil och söker upp honom på internet. Jag får leta ett atg innan jag hittar en sida om en man vid namn Don Fish, men som använder falska namn och identiteter. Det är en bild på honom , och den avbildar mannen jag såg. Jag går till pappas chef, Marshall Smith, och visar allt om Brad/Don. Han ringer polisen och Don Fish blir arresterad. Jobbet har han såklart blivit av med på livstid.


   Nu är mitt uppdrag här slutfört. Pappa har kvar jobbet så att vi kan behålla Possessor. Don Fish har blivit arresterad och kan inte mörda min familj.

Det är i alla fall vad jag trodde. Tyvärr är verkligheten inte alltid som man vill.




Presentation


Hej! Jag är Katski och jag bloggar om mitt liv, hästar och mode. Blir jätteglad för kommentarer :)

Vill du fråga mig nåt?

5 besvarade frågor

Omröstning

Hur många år är du som läser min blogg?
 7 år eller yngre
 8-10 år
 10-13 år
 13-16 år
 16-20 år
 20-30 år
 30-40 år
 40-50 år
 50 år eller äldre

Gästboken!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Letar du efter nåt?

Mina senaste inlägg

Mina kategorier

Arkiv

Andra Bloggar

RSS

Besöksstatistik

Översätt bloggen!


Ovido - Quiz & Flashcards